.

Friday, January 01, 2010

Daiwa old skool





Salam..di awal taun baru ni aku postingkan gewang Daiwa aku yg old skool. Aku jumpa kat kedai pancing di Klang. Belek punya belek, mata terpandang 2 kotak kuning kat dlm almari cermin yg tertera tulisan Daiwa... Huh.. barang lama, "kompom" terus tanya rega. Menurut tokey kedai pancing ni, gewang ni dah berusia 30 taun, maknanya ia di keluarkan sekitar taun 70an. Emmm...betulke!! Wallahuallam...Tapi yg pasti ia memang old skool..




Ditempa menggunakan bahan dari timah. Terdapat rekahan di bahagian tengah, almaklumlah usia dah 30 taun.



Logo & tulisan lama Daiwa.. Uhhh.. memang old skool.

1 comment:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. Fuuyooo... kaki gewang ke ni bro... stay kat mana ni bro? ada port baik2 boleh mengewang ke? x kira la menunda tapah ke, sebarau, tengas ke.. xder pun layan ikan muara mcm siakap leh jugak.. agak2 susah sgt pakai gewang x dpt, kita bedal je la guna umpan hidup.. hehehhee

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila
klik disini.

Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

.

.
SEGALA MAKLUMAT TERUTAMANYA YANG BERKAITAN DENGAN GAMBAR/FOTO/ ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA. MANA-MANA BAHAGIAN DALAM BLOG INI TIDAK BOLEH DIAMBIL, DIULANG SIAR, DICETAK, DIGUNAKAN, DISIMPAN DALAM BENTUK ELEKTRONIK, FOTOKOPI, DIGITAL, MEKANIKAL, RAKAMAN, BERCETAK, ATAUPUN LAIN-LAIN KECUALI MENDAPAT KEBENARAN DARIPADA PENULIS. HARAP MAKLUM !!.

HAK CIPTA TERPELIHARA 2023
.