.

Sunday, March 14, 2010

ABU CARDINAL 3



ABU GARCIA..
jenama peralatan memancing yang terkenal bagi kaki2 kail seantero alam. Bermula pada taun 1921 di Sweden oleh Carl Borgstom. Pada asalnya A B Urfabriken (A B U ) adalah sebuah syarikat yang menggeluarkan jam & meter taksi, sehinggalah anak beliau iaitu Gote Borgstom mula melakar sejarah dunia memancing. Beliau yang sememangnya kaki pancing, mula memberi tumpuan untuk menghasilkan peralatan memancing selepas perang dunia ke2. Aku rasa kowang yang kaki2 kail suma dah tau sejarah si Abu nih yer tak? kepada yang tak tau @ dah lupa, kowang klik kat sini. Atee, Moh.. kite layan posing2 panas si Abu Cardinal 3 nihh..





Abu Cardinal 3. Segak bergaya, menarik tertarik ko memang daboomm.. erkk..



Nah.. melentok- liuk si Abu nih..


Tak puas lagi? nahh.. amik lagi satu..



"Lihat lah pinggang ku yang ramping" .. emm.. Masih bujang trangtang-tang.. sebab aku blum test drive lagi. uuu..


Open-Faced fixed spool, Vintage Abu reel.



5 bintang.. untuk pinion shaft & bahagian dalam spool. Urghh ... cunn.



Abu Garcia Sweden.. emm..



Reel vintage Abu Cardinal 3, antara special collection aku. Condition: new old stock. Rare.. Kat kedai pancing dah tak jumpa lagi model nih yang baru, 2nd hand pon RM 9++ untuk model Cardinal C4. Model C3 warna putih creem nih aku tak jumpa lagi yang 2nd hand.



No comments:

.

.
SEGALA MAKLUMAT TERUTAMANYA YANG BERKAITAN DENGAN GAMBAR/FOTO/ ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA. MANA-MANA BAHAGIAN DALAM BLOG INI TIDAK BOLEH DIAMBIL, DIULANG SIAR, DICETAK, DIGUNAKAN, DISIMPAN DALAM BENTUK ELEKTRONIK, FOTOKOPI, DIGITAL, MEKANIKAL, RAKAMAN, BERCETAK, ATAUPUN LAIN-LAIN KECUALI MENDAPAT KEBENARAN DARIPADA PENULIS. HARAP MAKLUM !!.

HAK CIPTA TERPELIHARA 2023
.