.

Sunday, April 25, 2010

Abu Cardinal 4 ( Green Liner )



Abu Garcia Cardinal 4,
keluaran taun 80 an. Reel diperolehi di Jepon, semasa aku berkursus di sana taun lepas. Arioto.. mr James Pakuaka.. kerana simpankan aku reel nih.. Ha.haa.. Nanti kalu aku pegi sana lagi ko keluarkan lagi reel2 lama yng ko ada, bolehh..




Siri Abu cardinal yang sukar ditemui sekarang. Kebanyakkan siri Cardinal yang ada di pasaran malaya adalah dari China. Cut cost.. murah... Kualiti mamang tak sama dengan original buatan Sweden atau Jepon, beza amat berbeza. Otai2 kail tau punyer kan.. tu sebab otai2 rata2 tak pakai Abu Cardinal yang ada skarang sebaliknyer mereka guna Abu Ambassadeur ( kekili menegak ), kerana rata2 siri Ambassaduer adalah dari Sweden.



Cardinal 4 keluaran taun 80 an masih belum aku test drive lagi.. sebab terasa sayang plak nak buka label dekat kaki reel tu. Almaklumlah reel lama cantik kalau berkeadaan original, macam 30 taun dolu. Jadi tempatnyer dalam lemari perhiasan je la gamaknyer.



Made in Japan.




New old stock. Abu Garcia





Carbon Graphite spool jenis push button & brass pinion shaft. mantap.






Huhh.. Old skool.. kan.??


No comments:

.

.
SEGALA MAKLUMAT TERUTAMANYA YANG BERKAITAN DENGAN GAMBAR/FOTO/ ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA. MANA-MANA BAHAGIAN DALAM BLOG INI TIDAK BOLEH DIAMBIL, DIULANG SIAR, DICETAK, DIGUNAKAN, DISIMPAN DALAM BENTUK ELEKTRONIK, FOTOKOPI, DIGITAL, MEKANIKAL, RAKAMAN, BERCETAK, ATAUPUN LAIN-LAIN KECUALI MENDAPAT KEBENARAN DARIPADA PENULIS. HARAP MAKLUM !!.

HAK CIPTA TERPELIHARA 2023
.